春麗を愛でるブログ、あとカプコン格闘関連とか。

【さよなら磁界王?】キャラクター=機能理論

Marvel Vs. Capcom: Infinite Devs On Preserving Depth,
Picking Characters, And Fixing Chun-Li's Face

Win_mag.gif
「マグニートー使ってた人達はノヴァやキャプテンマーベル
試してねって…えっ?えっ?」



「マーベルvsカプコン インフィニット
深みの確保、キャラクター選択や春麗の顔修正についての
開発者インタヴュー」

まぁ今までのインタヴューと同じようなことを言ってるんですが
コンボフィーンドさんのある発言でちょっと炎上しています。
Peter Rosas:
If you were to actually think about it, these characters are just functions.
They're just doing things.
Magneto, case and point,
is a favorite because he has eight-way dash and he's really fast, right?
So our more technical players,
all they want to do is triangle jump and that kind of stuff. Well guess what,
Nova can do the same thing, Captain Marvel can do the same thing.
Ultron can do the same thing. Go ahead and try them out.

ピーター・ローサス(コンボフィーンド)さん
もしもあなたが実際に考えるとすれば
キャラクターとは機能にすぎないんですよ。
彼らは決まったことをやるんです。
例えばマグニートーですが、8方向ダッシュと素早さが特徴ですよね?
ガチゲーマーが彼に求めるものは3角跳びみたいなものです。
ノヴァやキャプテンマーベル、ウルトロンは同じことができます。
彼らを使ってみて下さい。


E3でキャラ解説聞いた人達も不安がっていたんですが…
マグニートー(やストーム)出ないよって
実質言われてません?これ…。


格闘ゲームでキャラの個性を重視して選ぶことは
正しいことだとは思うのですが。
でもキャラゲーでは人気が最重要パラメーターなのではないの?
っていう点が引っかかりますね。
格闘ゲームでAというキャラを引退させて
似たようなことができるBというキャラ出すことは非常に多いですが
キャラの魅力で大幅にAをBが上回らないかぎり
思ったほど乗り換えてくれないというのが現実だと思います。

ちなみにX-menについては語れないみたいです。
ファンタスティック4の扱いが悪いのはまだ理解できるけど
X-MENは人気保持してるように見えるんだけどなあ…。

【以下他の項目のメモ】
■E3以降、やたらと叩かれてる春麗の顔についても
修正されそうな雰囲気ではあります。
発売まで時間は3ヶ月と限られてるけど
みんながしあわせになれるよう動いてくれるみたい!

■スカロマニア出すべきじゃない??とか盛り上がってるのは好き。

■ストーリーはカプコンが100%作っている。
主な脚本はポール・ガードナーさん。
マーベルからガーディアンズオブザギャラクシー誌の編集者
ビル・ローズマンさんが来て協力したりしてる。
ちなみにE3に来てたMARVELの人(マイク・ジョーンズさん)は
元カプコンなんだって。

Michael Evans:
It's Capcom. We originally created the story in collaboration with Marvel.
The guy who came on to write the script is Paul Gardner.
He wrote a fantastic script for us, but we also work closely with Bill Roseman,
who's the creative director [at Marvel]. He comes from the New York publishing side.
He was editor on Guardians of the Galaxy.
He was fundamental in the creation of Guardians of the Galaxy, Groot, and Rocket.
He was a great resource and an asset to have.
However the story was 100% original, created by Capcom.


■インタヴューに出てたディレクターの廣瀬紀生(ひろせのりお)さんについて
The director, Hirose Norio, has been around forever.
When I was a kid playing X-Men: Children of the Atom or X-Men Vs. Street Fighter,
he was coding that game.
These are guys who have been the torchbearers in the sense of Capcom DNA
and the feeling of the Versus series.
It's been very interesting because we come with the new perspective,
what's hot on the streets these days.

Xmenのときから参加してる方らしい。心強い!!
日本でのインタヴュー期待!!

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